poniedziałek, 29 grudnia 2008

Fragment

Czasem tak trudno zrozumieć dlaczego robisz to ze mną Boże. Pozwalasz mi cierpieć, przechodzić przez ogień, często ranić innych i zatruwać im życie. Ciężko mi jest zrozumieć dlaczego do tego dopuszczasz! Cóż ja uczyniłem że zasługuję na takie traktowanie? Grzechów swoich przed Tobą ukryć nie chcę ale czy są aż tak wielkie? Czy aż tak bardzo zagalopowałem się i idę własną drogą, że musisz mnie cierpieniem sprowadzać z powrotem na właściwy tor? Dlaczego pozwalasz mi cierpieć!

1 I z wichru Pan odpowiedział Hiobowi tymi słowami:
2 „Któż tu zaciemnić chce zamiar słowami nierozumnymi?
3 Przepasz no biodra jak mocarz! Będę cię pytał - pouczysz Mnie.
4 Gdzieś był, gdy zakładałem ziemię? Powiedz, jeżeli znasz mądrość.
5 Kto wybadał jej przestworza? Wiesz, kto ją sznurem wymierzył?
6 Na czym się słupy wspierają? Kto założył jej kamień węgielny
7 Ku uciesze porannych gwiazd, ku radości wszystkich synów Bożych?”
Hiob38,1-7.


I po raz kolejny okazało się że nic nie rozumiem! Myślałem że skoro wlewasz w moje serce miłość do konkretnej kobiety to masz w tym jeden cel – mój związek z nią. Znów zacząłem myśleć o tym co ja chcę a nie o tym co Ty planujesz! Jak nam łatwo się jest pomylić! Jak nam trudno zrozumieć Twój sposób myślenia. Dlaczego tak?

8 Bo myśli moje nie są myślami waszymi ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana.
9 Bo jak niebiosa górują nad ziemią, tak drogi moje - nad waszymi drogami i myśli moje - nad myślami waszymi.
Iz 55,8-9.


Ty myślisz globalnie, o dobru wszystkich ludzi. Ja zbyt często się gubię i skupiam się na czubku własnego nosa. A potem tak mi trudno przyjść do Ciebie i powiedzieć że się pomyliłem, przeprosić. Przecież ten świat nie kręci się wokół mnie, wokół mojego szczęścia. Trzeba pomóc jeszcze tak wielu ludziom. Trzeba ich przekonać o Twojej dobroci... Ty masz swoje sposoby. Ja ich nie rozumiem i często nie dostrzegam. Chociaż tak bardzo chciałbym dostrzec. Zobaczyć cały plan jaki masz dla ludzi... a mogę dostrzec tylko fragment.

10 Przyjrzałem się pracy, jaką Bóg obarczył ludzi, by się nią trudzili.
11 Uczynił wszystko pięknie w swoim czasie, dał im nawet wyobrażenie o dziejach świata, tak jednak, że nie pojmie człowiek dzieł, jakich Bóg dokonuje od początku aż do końca.
Koh 3,10-11.


Panie, otwórz mi oczy abym zawsze patrzył na to, co Ty chcesz dokonać, a nie na to, czego ja pragnę. I daj mi sił abym sprostał każdemu zadaniu, jakie przede mną postawisz.

0 komentarze:

Prześlij komentarz