czwartek, 18 sierpnia 2011

Zmian ciąg dalszy

The only constant is change
Nothing remains the same
The only constant is change
There is only growth or decay
- As I Lay Dying -

Jednego dnia myślisz, że życie się ustabilizowało i zaczynasz nowy rozdział, drugiego okazuje się, że ciągle jesteś w pół drogi do celu. Męcząca perspektywa. Jednak tylko ona się rysuje w moim życiu. Muszę się przygotowa“ na zmian ciąg dalszy, gdyż jeszcze Bóg nie doprowadził mnie do upragnionego miejsca. I tak myślę, że w życiu musimy być bardzo elastyczni. Zmiany są jakby jedyną stalą wpisaną w nasza codzienność. Czas aby się oswoić z tą myślą.

Ciekawe, że podobnie sprawy się mają z naszymi sercem oraz wiarą. One są w nieustannym ruchu. Każdego dnia coś się z nimi dzieje i następuje tylko wzrost lub rozpad. To tak jakby serce chybotało się raz w przód, raz w tył jak beczka na pokładzie okrętu, który płynie przez wzburzone morze.

Jesteśmy zawsze o krok bliżej celu, lub robimy krok w tył. Nie istnieje taki moment w naszym życiu, że sumienie lub wiara są w stanie spoczynku. Tak więc dbajmy o siebie.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Pawle, życie to droga, kolejne dni różnią się od siebie tym, że czasem wpływamy na wburzone wody, a czasem na spokojne. Ja mam za sobą sporo trudnych zmian, ale mam wrażenie, że ostatnio nabieram odwagi, moja łódź wypływa ze strefy sztormu. Tylko trzeba płynąć, nawet jak już nie starcza sił. WInston Churchill wypowiedział kiedyś słowa, które bardzo zapadły mi w pamięć: "Jeśli zdaje ci się, że idziesz przez piekło, broń Boże nie wolno ci się w nim zatrzymywać". Proste? Nie. Łatwo o załąmanie, ale ja zawsze sobie powtarzam, że za kolejnym zakrętem musi wreszcie zaświecić słońce i dla mnie. Życzę Ci tego. Pozdrawiam!

Szara pisze...

Skąd ja to znam...
Pewne jest tylko to, że niczego nie możesz być pewien.
Zycie lubi zaskakiwać, niestety nie zawsze pozytywnie, mam nadzieję, że przejdziemy przez te wszystkie zmiany razem Skarbie.
Pamiętaj, że Cię kocham.

monica pisze...

A jak ktos sie zatrzyma, popadnie w depresje?Wtedy sie cofa, bo przeciez wiekszosc ludzi brnie do przodu... Ogolnie bardzo ciekawy post i podoba mi sie ten wiersz na poczatku. Taka jest prawda, na Ziemi nigdy nie bedziemy mogli sobie usiasc, wziac gleboki oddech i z zadowoleniem powiedziec, ze jestesmy wlasnie tam gdzie powinnismy byc i ze zrobilismy wszystko co mielismy zrobic... swiety spokoj bd w Niebie :))

Prześlij komentarz